fredag 8 augusti 2008

Vattenlek

Mattarna hade pluggat på att i miljöträningen så ska det ingå att gå på en brygga, så idag åkte vi till sjön. Här bara kryllade det av spännande lukter. Som att komma in på parfymavdelningen på NK, jag blev förtjust i doften Eau d’autre chien.



Vattnet såg inte så där väldigt fräscht ut så jag skippade simturen den här gången.



Det fanns en riktigt lång brygga som jag tog täten ut på. Men det hände nåt konstigt när vi hade kommit ut en bit, brädorna liksom rörde på sig. Då sa jag till att vi måste skynda oss iland igen.



Väl iland hittade jag en skojig lekplats där nån hade hängt upp en läns som jag kunde svinga och leka Tarzan med.



Men sen tänkte jag att jag måste ju ut och kolla den där bryggan igen. Olösta gåtor är inget för mig. Sagt och gjort så travade jag käckt ut tills mattarna sa stopp. Stod och kikade på ett gäng vattenloppor som hade intagit viken och tyckte det såg rätt spännande ut att leka i vattnet. Kanske bjuder jag med Almi hit en dag så kan vi ta ett dopp tillsammans. Det finns fin sandstrand att gå ut ifrån om man inte vill hoppa från bryggan. Nu misstänker jag att det nog blir jag som tar vägen från stranden eftersom Almi är en sån där vattenhund som gärna kastar sig från bryggor. Själv vill jag gärna ta det lugnt första gången tror jag.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lassie!
Självklart kan jag inviga dig i den härliga vattenvärlden. jag är ju inte ett ESS för intet.
Kram från Almi