tisdag 5 augusti 2008

Ska vi byyyyta

Jag har en härlig lång ribba som jag precis har lärt mig att få upp. Ibland får jag sån bra balans med den att jag kan springa i racerfart jättelångt. Men ofta blir det problem för den vill liksom nästla in sig mellan mina framben så jag måste hoppa på tre ben för att kunna bära den.


Här har jag fått ett sånt där riktigt lyckat grepp.


Tyvärr tyckte mattarna att mina racerturer så något riskabla ut så de tog och sågade itu min fina fantastiska ribba. Ganska ledsamt.


Men det är inte så dumt att ha två ribbor heller faktiskt. När jag kommer nära en av mattarna med en ribba i munnen så blir de jätteglada och ropar ”Ska vi byyyyyta” och då är det bara att släppa för då får jag en fet godis. Sen tar man nästa ribba och får en till godis. Himla bra lek för jag får ju dessutom tillbaka mina ribbor igen.

0 kommentarer: