onsdag 6 augusti 2008

Pang - pang

Ingen rast ingen ro på det här stället inte. Främmande strömmar till hela tiden tycks det. Idag kom två kompisar till Kakan för att inspektera mig. Här var det inte frågan om att bara se men inte röra inte. R-M hade med sig en konstig sax med massor av taggar, effilering hette det visst. Hon visade lite hur man kunde snygga till mina hasor bl.a. Men problemet var tydligen att jag inte har så mycket hår ännu. Mattarna blev förtjusta i saxen så en sån ska tydligen införskaffas. Annars håller Kakan mest på och småputsar mellan mina dynor för att jag inte ska få fukteksem eller halka på parketten. Det är okej tycker jag. Men ska verkligen främmande komma och kasta sig över en på det där sättet. Jag menar inte nog med att hon kom med saxen i högsta hugg, hon tog mattarnas fästingprylar och drog bort några elakingar så det sved till också.




Och lyssna här kära vänner, inte var det slut där inte. Själv hade jag dragit mig tillbaka på verandan när de grävde fram värsta James Bond vapnet och satte igång med en eldstrid utan des s like i hallen. Jag vet inte vad de hade väntat sig, men jag orkade bara inte engagera mig i deras obegripliga lekar utan stannade kvar på verandan och gäspade inte alltför diskret för att visa att jag var trött och att det då var dags för gästerna att börja tänka på refrängen.

Här ser ni vapnet och nedan en filmsnutt på hur jag vilar medan de pangar för fullt.





Ärligt talat så gillade jag faktiskt R-M även om hon var lite väl påflugen för att vara första gången vi träffades. Rätt okej att gosa med faktiskt. Dessutom luktade hon gott av Almi och Erk. Hoppas jag får träffa dem snart.



Kakan var exalterad för hon fick en försenad födelsedagspresent i form av en spårlina och matte fick massa snaskiga ben som gå-bort-present. Men jag hade nog tänkt lägga beslag på de där grejerna själv ganska snart. Så jag skulle säga att både R-M och Lena är varmt välkomna tillbaka!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla gubben!
Jag kommer gärna tillbaka och gosar mer med dig.
kram Rose-Marie