onsdag 6 augusti 2008

Njuter framför brasan

På senaste tiden har det inte varit mycket bevänt med utelekarna eftersom det regnat så sanslöst mycket. Men mellan skurarna så tog jag mig i alla fall ut på en kortis. Kilade förbi hos Selma som bor på samma gata som jag men som jag inte har hunnit träffa ännu. Hon var tyvärr inte hemma, men jag tog chansen och besteg och luktade på hennes stora grushög. Satte dit mina väldoftande och snyggt bruna tassavtryck så hon skulle veta att jag varit och hälsat på.





Hann precis hem innan nästa regnskur kom. Då tyckte jag det passade perfekt att tända i kaminen och se till att det blev lite anständig värme inne.






Ni ska veta att det är ganska jobbigt att bestiga främmande grushögar, så jag hade verkligen gjort mig förtjänt av en ordentlig vilostund vid brasan.

2 kommentarer:

Fancymore sa...

Hej Lassie !

Det är bara gammelmatte som är inne och kollar bloggen lite nu och då, du verkar ha det riktigt trevligt med spännande upptåg om dagarna. Kul att få följa din utveckling.
Puss på dig !

Anonym sa...

Åh, hej kära gammelmatte! Längtar tills du ska komma och hälsa på mig. Men det är bäst att du håller koll på bloggen för annars skulle du nog inte känna igen mig när du kommer - jag växer så det kankar förstår du.