torsdag 30 juni 2011

Rosettväggen upphängd

Sådärja, fick precis plats med alla rosetterna i en rad på väggen. Vilken tur att jag äntligen fick mitt sista CERT för fler rosetter hade inte fått plats. Kul tycker jag att jag hann få två reserv-cert som är alldeles nytt för i år. Dessa var de två allra första hanhundsreservcerten som Svenska Collieklubben delade ut, det kommer att delas ut 6 sådana i år och två av dem knep jag.
Vid två av mina CERT så blev jag BIR också och vid ett blev jag BIS-3 mot 11 andra raser. Den där lilla lila fulingen mitt i är från en inofficiell utställning som Kakan drog med mig på för att hon hade blivit så nervös att ställa ut mig efter att jag hade fått en elak tvåa. Kakan tyckte jag skötte mig bra där och repade mod inför nya säsongen och den är vi ju mäkta stolta över; två r-cert och ett cert/bir på fyra utställningar.
Synd bara att det är slut med vänstervarvandet nu när vi kommit igång så bra. Jag får ju inte ut min titel så jag kan aldrig tävla i chmapionklass och då verkar det ju nästan omöjligt att få ett sånt där cacib. Varför kan egentligen samma hund få hur många cacib som helst i Sverige när man bara behöver två?

1 kommentarer:

Essingarna med flock sa...

Det var ju flott. Många rosetter har det blivit till snygga dig.

kram ESSingarna