onsdag 6 juli 2011

Fotbollar och slussning

Nu har vi varit nere i Linköping igen hos Kakans bror med familj. Där bor en av mina favoritbollar, den underbara Melonbollen. Det fanns mycket folk som ville spela med mig den här gången, blev flera matcher om dagen för mig. Jippiiiii!

Hittade den här lilla killen som visade sig vara en hejare på fotboll. Vi spelade fint ihop.

Blev en utflykt till Berg för att kika lite. Där hade de en minigolfbana som var nygjord och fin med äventyr på.

Men de som var mäst spännande tyckte jag var slussningarna. Det satt faktiskt många skeppshundar på båtarna. Både stora och små vovar i flytvästar spanade jag in. Annars är jag ju polare med en rik seglardam nämligen Lizzie. Såg ni förresten henne i korsordet isenaste Hundsport?



Kakan o jag på en brygga vid Bergs slussar.

Eftersom Kakan nu fått en elugn till skillnad från sin gamla gasugn på förra stället så har hon nu satt igång och baka igen. Den här gången blev det färggrant värre, nåt hon trodde syskonbarnen skulle uppskatta. Det blev Rainbow cupcakes med philadelphiaost och vit choklad blandat ovanpå som fick följa med till Linköping.


 En och annan lite nyttigare maträtt åkte också fram.



0 kommentarer: