lördag 18 juni 2011

Lizzie tävlar SM i Lydnad som första ESS

En av mina polare Lizzietävlade i helgen i Svenska Mästerskapen (SM) i Lydnad! Fattar ni vilken fantastisk tjej jag känner, vi är djupt imponerade. Hon är dessutom den första Engelska Springer Spanieln (ESS) som någonsin tävlar SM i Lydnad, mäktigt!
Lizzie och en jätteförkyld och sjuk matte kämpade tappert i den varma solen. Det fria följet såg kanon ut rapporterade Kakan.


Här fick Lizzie prova en ruta utan koner, en ny upplevelse. En annorlunda tävlingsdag med fler nyheter och tre ringar att ta sig igenom och köra några moment per ring med olika domare i varje ring.

Lizzie hämta metallapporten.




Här är det vittringsapporten som hittats.

Efter jobbet varvade Lizzie ner.

Kakan hade gjort en skylt som Lizzie visade upp.

Här är det superduktiga ekipaget, matte Birgitta och Lizzie.

Det här fina halsbandet fick Lizzie, det tycker jag hon ska ha på sig varje dag och visa för alla grabbarna vilken smart brud hon är.

Resultaten finns på SBK:s sidaLizzie var lite trött idag och med en supersjuk matte vid sin sida var det fantastiskt bra jobbat. De fick ihop 220 poäng. Annars har Lizzie t.ex. gått på 304 poäng nyligen.  Tänk ändå va att ett ESS har tävlat SM i Lydnad. Jag slår ihop tassarna och skickar all världens gratulationer och nospussar!

3 kommentarer:

Marie & Åska sa...

Det var kul att se en springer på lydnads SM :)Samt att prata med alla trevliga mäånniskor som var där.

Hälsningar Marie & Åska

Lizzie sa...

Tack snälla Karin för att Rosan och du kom med den fina skylten och tack för alla fina bilder du tog !!

Nospuss från Lizzie och stor kraaam från hennes matte <3<3 !

PS Vi har redan "snott" flera av dina bilder till min blogg *harkl* fast jag har skrivit vem som fotat !! DS

Essingarna med flock sa...

Lizzie och Birgitta är så FANTASTISKA!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi är så stolta så att vi spricker.

Hälsa och tacka din matte för en trevlig dag.

Kram ESSingarna