måndag 5 juli 2010

Sommarvarm

Himlars vad varmt det är. Inte en droppe regn på flera dar. Det är knappt så man orkar göra nåt. Men det är klart ska mattarna iväg på nåt så hänger man ju på. Var i Norrtälje och hämtade Kakan häromdan. Där inne var det skönast nere vid ån. Änderna såg ut att ha det så skönt där i vattnet så jag var själv ytterst när att hoppa i, men det fick jag tyvärr inte för mattarna.


Om man ska få sig någon motion alls i värmen så får man lov att tvinga upp mattarna i arla morgonstund. Här är vi ute 4.30 och tar oss ett varv runt golfbanan. Svalt och skönt så jag orkar springa.


Men ganska snart börjar solen värma.


Här är jag på hål 16 och det börjar kännas lite småvarmt redan.


Vi drog iväg till en riktig gammal gårdsauktion som skulle vara nästgårds. Där fanns inget vi ville köpa så vi stannade inte så länge. Jag hann i alla fall hitta en ny killkompis av samma vackra ras som mig själv och vi fick oss ett kort litet snack. Han tyckte inte heller det var någon höjdare med den här värmen. Varken han eller jag ville låta våra mattar sy i blixtlås så vi kunde ta av oss pälsarna på sommaren. Vi trodde båda att det skulle kunna påverka för mycket hur folk såg på oss. Utseendet är trots allt en del av min personlighet. Jag ser mig som en hundarnas Eros – skönheten personifierad. Mattarna brukar få säga till mig att inte titta för länge i vattenpölarna för då kanske jag drunknar som Narcissus.


På kvällen var det kalas för Kakan som fyllde år. Jag spanar in drickat men det luktade skumt, tror det var någon slags gift. Akta er för såna där kartonger med vätska i. Grillar däremot kan ni hålla er i närheten av därifrån kan det ramla både köttbullar, kyckling, kött och korvar.

0 kommentarer: