måndag 26 juli 2010

Bollskoj och en av mina mindre vackra dagar

Har varit ute och åkt en sväng igen. Den här gången tillbaka till Linköping för att hälsa på familjen igen och för att ha närmare till min nästa utställning som var i Finspång. På vägen dit stannade vi en snabbis vid McDonald’s och tog oss några burgare. Jag gillar att få små bitar av köttet, gärna med lite ost på.


I Linköping har barnen en superhärlig melonboll som jag letar upp direkt jag kommer dit. Passar perfekt i min mun, precis som min prinsessboll som jag har hemma.


Det är bra att ha massor av människor runt sig för alltid finns det någon man kan förmå att spela en match med mig.


Jag är kanonbra på att ta lyror med munnen. Det har tydligen nåt att göra med hur många bilder per sekund jag kan uppfatta. Jag uppfattar nämligen betydligt fler än människorna gör så jag är mycket snabbare och bättre på att fånga saker. Tror jag skulle göra mig som en sån där målvakt faktiskt, men å andra sidan så gillar jag ju att springa efter bollar också.


Visst är melonbollen cool? Jag är ju rätt cool själv också förstås!


Efter att ha laddat upp en dag med fotboll var det dags att ta det lite lugnare och åka iväg till Finspång på utställning. Här väntar matte på att få gå fram och visa mig. Hon var tvungen att ha keps på sig för det regnade supermycket precis hela tiden.


Domare var Yvonne Brink. Hon var den person som dömde mig allra första gången i officiella sammanhang. Då fick jag en etta med HP av henne för jag var ju junior. Den här gången blev det chockerande nog bara en slät etta, men jag antar att jag hade en av mina mindre vackra dagar. Förra gången jag mötte henne var det Springmist’s the Rednex ”Rex” som fick CERT av Yvonne. Det var för ett år sedan. Rex var med här också ensam i bruksklassen men den här gången fick även han bara en slät etta. Synd att han också skulle ha en av sina mindre vackra dagar just den här dagen då.


Den kille som vann vår öppna klass var Wisilo’s Thimotej som fick CK. Tvåa i vår klass blev Vonny-Hill’s Flach Fighter som var 4 år gammal och också fick CK, han hade ställts för Yvonne för ett år sedan och då fått en tvåa av henne i kvalitet. Så den hunden hade verkligen en superdag, han lyfte sig från en tvåa i kvalitet till cert-kvalitet för samma domare, starkt jobbat. Här en bild på ettan som jag antar fick certet, vi stannade inte kvar i regnet för att kolla.


Jag var både trött och lite besviken när jag återvände till Linköping. Gick in i det blå rummet och vilade och deppade lite.

1 kommentarer:

Irené Karlsson sa...

Hej!
Kom in på din sida genom en annan länk... Tänkte bara skriva några rader eftersom du kommenterat våran "Toy" Vonny-Hills Flach Fighter, angående hans tidigare utställningsresultat. Du har så rätt, han fick en 2:a av Yvonne Brink i Katrineholm förra våren. Men det vet säkert både du och jag att sånt är livet i utställningsringen! Det blev Wisilo’s Thimotej ägare Ulla Kwist som fick Certet. Nog var det synd att det var så dåligt väder, det tog tid att tina upp när man väl kom hem. Du har en trevlig blogg!
Hälsningar Irené