onsdag 21 juli 2010

Födelsedagskort till syskonbarnen

Nu har Kakan suttit och skapat kort igen. Den här gången blev det kort till syskonbarnen som fyller år i augusti.

Siffrorna är lite fuskiga för de är färdigköpta träsiffror från Panduro. Men annars har hon fixat det mesta andra. De guldiga bladen kommer från julens ljusmanschetter.




Inuti ser korten ut såhär. På vänstsersidorna är det tyg som först är fastsatt på lite hårdare papper och därefter tillskuret och fasttejpat i kortet. Texterna är embossade.





Är med i en tävling med de här korten. Reglerna var att jag skulle "inspireras av en annons och sedan använda ett mönster från ett tyg". Här nedan är annonsen jag inspirerades av, både vad gäller färger och mönster som t.ex. hjärtan och blommor. Hittade fint tyg med hjärtan som matchade papperet med hjärtan.

3 kommentarer:

Isadory sa...

Hej!
Vilka söta kort.
Ps du har missat 1 steg på blogg candyn, bara så du vet ;)

/Izadory

Anonym sa...

Hejsan,

Tack för ditt bidrag och det var precis det här jag var ute efter...inspiration...supersöta kort och vilket härligt tyg som matchar annonsen. Jag håller tummarna för dig i dragningen av det stora pysselpaketet i början av september....Lycka Till!
/Petra
Min Lilla Bod (www.minlillabod.wordpress.com)

Anonym sa...

GRATTIS TILL DIG!!

Det var du som vann pysselpaketet hos Min Lilla Bod. Tack för ditt fina bidrag.

Skicka din hemadress på mail till mig så kommer ett jättefint pysselpaket till dig.

info@minlillabodskreativamotesplats.eu

/Petra
Min Lilla Bod