torsdag 3 juni 2010

På anatomikurs

Kakan går nu Anatomikursen på SKK:s hunduppfödarutbildning och på lektionen i går kväll skulle hon och ett par till ha med sig sina hundar.


Jag ställer såklart upp när man frågar efter en vacker colliegosse att titta på. Det var jag och en labradorkille och en huskytjej och så var det shetland sheepdogen Saga som jag ju träffat förut. Läraren och några av de andra klämde på alla mina vinklar och diskuterade hur jag såg ut där under all bedårande päls. Sedan fick jag springa fram och tillbaka i olika tempon för att de skulle bedöma i vilken fart jag tog mig bäst ut, mycket lärorikt nu när jag är mitt i utställningssäsongen. Fick lite andra supertips på hur man ställer ut sig allra bäst också. Här ligger jag inne på STOKK och lyssnar när de pratar vinklar och grader.

0 kommentarer: