tisdag 1 juni 2010

Mycket bra typ, men öron framåt vinkla!

Har varit iväg på utställning igen. Det gick ju svinbra förra gången så jag tänkte passa på och köra en gång till i unghundsklassen. SKK hade ordnat en stor internationell utställning i Österbybruk. Eftersom det var kallt och regnigt så höll jag mig mest inne i tältet och försökte spana på tjejerna genom öppningen.


Till slut blev det min tur att äntra ringen, denna gång var det matte Kerstins tur att visa mig. Det började precis vräka ner regn när min klass började. Vi var sex stycken i min klass. Innan oss var det fyra unghundar. Ingen öppen klass hanar för inga hade anmält sig. Ett par champions och ett par veterander var det dock med. Här ser ni oss alla sex. Jag står som nummer tre, precis före mig står en kille som har min morfar Naglo som sin pappa.

Här står domare Leif Herman Wilberg och hans lärling Micael Johansson som utbildar sig och spanar in snygga mig.


Till slut var det bara jag och ”Gatefields smart guy” kvar. De andra hundarna hade åkt ut på löpande band, flera med treor och några med tvåor. Jag fick en slät etta för att han skrev ”bra öron som kunde användas bättre”. Han menade att jag skulle ha fram öronen och lyssna och vara glad mer, men då sa sekreteraren att det regnar ju och då vill de inte ha fram öronen. Jag var en ”mycket bra typ, maskulin, välformat huvud, fina ögon, lagom ifyllt nosparti, bra kropp, gott bakställ”. Jag hade ”mycket bra pälsstruktur men ej i bästa kondition”, har precis börjat fälla så jag ser risig ut på rumpan faktiskt det erkänner jag. Hade jag bara kunnat ignorera regnet och sett lite gladare ut så kanske det hade gått vägen men jag var så himla trött och gillade inte regnet så jag orkade liksom inte bjuda till.

0 kommentarer: