måndag 13 april 2009

Tassgodis

Matte drog iväg till Älvdalen på 70-årskalas och lämnade mig och en förkyld Kakan att roa oss bäst vi kunde. Jag är inte alls speciellt förtjust i att en av flockmedlemmarna lämnar oss andra på det där viset. Att sova borta från de andra borde vara förbjudet. Tror att det allvarligt sliter på vallningsnerverna när sånt händer.

Kort som Kakan hastigt fick slänga ihop till jubilaren.


Vi tog oss ut på en ordentlig sväng runt golfbanan och mötte några andra hundar men jag fick tyvärr inte hälsa. Kanske lika bra det för dom bara skällde på mig och såg arga ut, sa nåt om att de ägde stället. Banan såg mest ut som ett sjöslag som vi plaskade oss igenom. Inga bad denna gång dock, något har jag i alla fall lärt mig.


Vi hittade på en del inomhusaktiviteter som att öppna toarullar, öppna pizzakartonger och fiskkartonger. Jag diggar sånt, speciellt när det är levergodis eller ostbitar inuti. Sen började hon introducera en lite väl taskig grej. Hon lade godisbitar på mina tassar som jag inte fick ta förrän hon sa varsågod. Det var frestande må jag säga, men jag lyckades hålla mig till varsågod alla gånger. Har rätt bra självbehärskning om jag får säga det själv. Sen fick jag mina hundben insmorda i honung. Det är en höjdare, verkligen. Efter det är det bra om mattarna städar golvet snabbt och effektivt för annars känns det så klibbigt för mina vackra tassar att gå där. Undra förresten om honung under tassarna är klassat som dopning i vänstervarvet, Coca-cola under tassarna är i alla fall dopning enligt SKK. Men jag skulle inte kunna ha honung under tassarna för jag skulle bara vilja stanna och slicka av den.


När matte kom hem hade hon i alla fall haft vett nog att köpa med sig en rejäl godispåse till mig. Okej, det var väl inte riktigt godis, men när jag får en ny hundmatssort så känns det som godis första gångerna jag äter den i alla fall.

0 kommentarer: