fredag 24 april 2009

Så ren och fluffig

Oj oj oj vilken dag. Jag har haft en otroligt slitsam dag med shopping och total genomtvättning för första gången. Inte undra på att man däckade snabbt efter duschen.

Inledde dagen med att åka och shoppa. Först var det mattarna som skulle rusa runt på IKEA och andra trista ställen. Fast okej, de skulle köpa en del prylar till mig. Ett Scaliborhalsband köpte de för jag har redan haft en handfull fästingar på mig. Hoppas det där halsbandet fungerar och att jag inte får några biverkningar. Känns lite läskigt. Men å andra sidan kan man ju bli sjuk av de små elakingarna också. Som att välja mellan pest och kolera.


Jag fick följa med in på Granngården. Där köpte mattarna en påse med gröna ben med mintsmak som jag ska ha att borsta tänderna med. Själv så lyckades jag i ett obevakat ögonblick snatta åt mig en supergod rund kaka. Tyvärr hann jag bara ta en liten smakbit innan jag blev upptäckt. Surade lite över det, men mattarna tröstade mig sedan genom att jag fick dela deras stora hamburgare från Max med dem.


Ingen rast ingen ro. Så var det dags för min allra första totaltvätt. Kände mig aningen orolig men försökte ta det lugnt. Som tur var behövde jag inte hoppa i nåt badkar utan bara gå rakt in i duschen. Jag har ju duschat förut så det gick ju bra. Det var när de skummade och gnodde som det kändes lite jobbigt. Det var så varmt i badrummet och jag tyckte jag blev så platt och smal. Resultatet kändes oroväckande.


Till slut sköljdes alla bubblor och allt skum ur min päls och jag blev handdukstorkad.


Det räckte såklart inte med att torka mig med några ynka handdukar. Det hjälpe inte heller att jag själv skakade mig otaliga gånger. Men mattarna visste besked såklart. De tog till hårtorken i flera omgångar. Jag gillar hårtorken, den har jag upplevt flera gånger under snöiga dagar.
Så fort jag kunde slängde jag mig ner i min säng, var helt slut. Sängen blev snabbt blöt men jag orkade knappt bry mig. Försökte bara häva mig åt sidan till min rosa gosefilt som var torr.
Pongo ställde upp för mig och lät mig sova på honom.
Så här ren, fin och vit såg jag ut dagen efter. Jag har inte inte blivit borstad ännu men jag är ändå nöjd med resultatet.

2 kommentarer:

Pluttan sa...

Sprang du runt som en toking efter duschandet? Det brukar jag göra. Jätte kul

Hälsningar
Snövit

ESSingarna sa...

Hej hopp!
Vi har hört rykten om att du håller på att bli ett ESS. Du har redan bemästrat zick zack mönstret på fältet och har upptäckt hur mysigt det är med VATTEN.
Måste dock varna dig om att vi som ständigt hoppar i allt vatten ute får göra grundliga inomhusbad var 14:e dag. Tänkte att du skulle ta det med i beräkningen innan du konverterar till grupp 8.

Kramiz från ESSingarna