fredag 17 april 2009

Norton ger mig tips

När kakan skulle till Farbror Doktorn fick jag vara hos hennes pappa. Vi gick promenader längs Fyrisån där han bor. Jag gillar att komma in till storstan sådär ibland. Det är otroligt så mycket hundar som går promenader längs Fyrisån, man träffar på både det ena och det andra. Men trist nog fick jag inte stanna och leka men någon. Däremot hade jag skoj hemma sen för jag träffade en ny kompis.

På promenad i Uppsala


När jag kom hem fick jag träffa min nya kompis Norton som är 2 ½ år gammal. Han kommer ut och bor på min gata när det är helger och långledighet för hans mattar. Vi bekantade oss med staket emellan först, sedan stötte vi på varandra i skogen och rusade runt och hade kul där. Han visade mig hur man kunde gå i vattensamlingarna där skogsmaskinerna kört fram i leran.

0 kommentarer: