fredag 17 april 2009

Första lektionen

I går var jag på min första lektion på Allmänlydnadskusen. Vi var sju vetgiriga lurvisar som sammanstrålade på Olandstraktens Brukshundklubb. Fem killar och två tjejer var vi så det var ju lite konkurrens om tjejerna.

Först fick vi sitta i bilarna när alla mattar var inne och körde teori. Sen var vi ute på planen och körde sicksack mellan varandra och inkallningar. Allt det där var ju plättlätt tycker jag men samtidigt så var det aningen svårt att fokusera på uppgiften när det var så många intressanta fyrbenta där som man kunde snacka med istället. Får väl erkänna att jag själv blev lite högljudd ett tag där. Ledarna hade haft colliehundar själva så de visste precis hur jag skulle tas. Nästa gång ska vi jobba med klicker, tur att matte precis köpte en på Lilla Stockholm då.

0 kommentarer: