torsdag 10 december 2009

Mina julkort är klara, Kakan ligger efter

Medan jag var sjuk (snyft, snyft, medlidande!) passade Kakan på att börja göra sina julkort. Tack och lov hade hon gjort klart de som jag ska skicka så nu kan hon få påta där bäst hon vill med sina egna. Gäller att vara ute i tid säger jag bara.

Här ser man gången hur man gör en krans. Först är det stämplat och sedan påhällt guldpulver och uppvärmt (embossat). Därefter har hon målat med grön ProMarker (pine) och röd ProMarker (poppy). Sedan är det x-mas red Stickles glitterlim på alla bär. Kanterna är skrapade och sedan målade med ProMarker (poppy).


Såhär blir kransarna när de sitter på korten. Blommorna har jag berättat om tidigare.


Såhär kan man också göra. Ingen blomma, men mönstrat papper istället.



En bra början där med julkorten, verkar som om även hon ska hinna få iväg ett gäng före jul. Själv har jag till och med skrivit adresserna på kuverten. Planering, planering mina vänner :-)

0 kommentarer: