måndag 14 december 2009

Stora Stockholm 2009

Nej kära vänner jag har inte varit och vänstervarvat. Ni som hängt med här vet ju att jag legat på sjukhus och fått hela magen renrakad. Och så kan man ju inte komma och visa sig på Stora Stockholm inte. Jag bidar min tid, vill vara till min största fördel om jag ska vänstervarva i sådana sammanhang.

Mattarna hade anlitat Kakans vänner, paret M och Å, som hundvakter åt mig hela lördagen så de själva skulle kunna hänga på mässan. Sagt och gjort, snälla M och Å infann sig i arla morgonstund. Det var kanon att ha dem som hundvakter. De var väldigt måna om att tillgodose alla mina behov. Vi hade många promenader, lekstunder, vilostunder och matstunder.

Lite avis var jag i och för sig på mattarna som fick åka iväg och träffa min syrra och uppfödarmatte. De två hade jag gärna gett några rejäla nospussar. Jag fick den här bilden på syrran. Vi är väldans lika tycker jag, samma ansiktsdrag. Hoppas vi kan vänstervarva ihop någon annan gång. Och så skulle vi kunna snacka viltspår, det är vi ju ena hejare på båda två.


De hundar som domaren tyckte var allra vackrast var tyvärr inga av mina närmast anhöriga, utan BIR blev Steadwyn Fire Caster (född 2008-12-06) vars mamma, Steadwyn Most Ravishing blev BIM. Grattis till er!

Här ser ni min kennel i uppfödarklassen. Från vänster står Sam – Fancymore Golden Highscore, Mira – Fancymore Morning Angel, Cera – Fancymore Angel of Love, Tissla – Fancymore Faithful Angel.


Hade gjort en uppgörelse med mattarna om att de skulle shoppa till mig eftersom jag inte fick följa med. Jag hade önskat mig en sån här guldsoffa. Mattarna hade sett den på mässan men tyckt att den nog var lite för liten för mig förklarade de.

Och en sådan här vagn att ha när det blir alltför långa promenader i trista miljöer hade jag också önskat mig. Vi hundar behöver faktiskt sova en hel del.


Fick tyvärr inga av mina två önskningar här ovan men min tredje önskan fick jag. Detta fina blå regntäcke från Hurtta kom de hem med. De hade beställt det i förväg så det var bara att hämta ut det. Turligt nog hade Häromi bestämt sig för att ha rea på just det blå täcket på mässan så mattarna behövde endast betala 295 kr. När jag provade det täckt i affärerna hemma kostade det 550 kr så mattarna var jätteglada att de väntat till mässan. Detta innebar att de trots min 15 000 kronors sjukhusvistelse hade några sista slantar kvar och också kunde köpa hundra snurrade tuggben som är mina favvisar.
Här provar jag täcket och passar också på att lyssna på årets mässlåt ”Best in Show” av XLNT Marc för att skapa lite mäss-stämning hemmavid.

6 kommentarer:

Pluttan sa...

Jättefin täcke.
Passar dig väldigt bra.
Min matte köpte också ett nytt
täcke till mig på mässan.

Kram

Snövit

Ann-Sofie sa...

Hej! Jag har gjort headern i Paint shop pro7 Har även programmet Adobe Photoshop CS3 men jag envisas med att använda mitt gamla pro 7 för det mesta, det andra programmet har jag inte riktigt lärt mig in på än.. tycker det är svårt. Vilka häftiga pepparkaksformar du hittat, jag har faktiskt nyligen pratat om att det borde finnas formar som en vovve :-) Det är inte utan att man får köplust!!

ESSingarna sa...

Vilken tur för dig att dina mattar inte tog de två första sakerna på allvar. Det kan vara så att vi hade haft lite svårt att hålla oss för skratt om du kommit i barnvagn nästa gång vi skall åka ut till storskogen och spåra.

Matte hävdar dock att vi skall sluta fnissa för den är nog tänkt till en hund som har stukat tassen. För alla raser ska normalt gå på sina fyra tassar.

kram ESSingarna

Ann-Sofie sa...

Jag gör det väldigt enkelt för mig när jag gör bilder i programmen- jag letar fram massor med bra bilder (googlar) och sen sitter jag helt enkelt och klipper och klistrar ihop dem till en helhet. Förminskar bilder, vänder och vrider på dem, suddar ut linjer och till viss del även färgsätter och ritar till manuellt en del. Sen finns det färdiga ramar man kan välja mellan. Det är lite som scapbooking ;-)

Det där med copyright när man använder andras bilder är ju egentligen lite si och så där med men när man plockar lite av en bild härifrån och därifrån så syns det inte på samma sätt (får man säga så?). Hade jag kunnat hade jag knäppt kort på eget pynt exempelvis, men det blir aldrig lika fint som många av de studiobilder som finns att hitta på nätet. Och dessutom, de som är försiktiga med sina bilder och inte vill ha dem kopierade brukar ha vattenstämplar eller inskrivet sitt namn på något annat sätt.

Ann-Sofie sa...

Gud vilken bra länk!! Jag hittade mina wallpapers där också som jag använt flitigt.. pjuh... :-) Läggs till i "favoriter" omgående!

Lizzieonline sa...

Tjaba Grabben !
Fiiint täcke du fått !!!
Hörru, jag hade tänkt skicka julkort till dig men jag hittar ingen adress .. :-(((

Nosgnugg från ett blindstyre alias Lizzie