torsdag 10 december 2009

Inlagd

Oj oj oj, nu har det varit jobbigt förstår ni. När jag inte hade druckit på ett dygn bestämde matte och Fru Veterinär på Ultuna att jag genast skulle åka dit i lördags morse. Intet ont anande lät jag mig föras iväg av personalen. Jag älskar ju som sagt människor och går gärna iväg med vem som helst. Men i fortsättningen ska jag nog tänka både en och två gånger innan jag lämnar mattarna.

Sattes på dropp och stängdes in i en bur. Kändes väldigt snopet och aningen läskigt. Ångrade att jag inte stannat kvar hos mattarna. De stack mig och tog massor av prover. Så här ser mitt ben ut nu efter droppnål och annat läbbigt.


Under måndagen lade de mig upp och ner igen. Den här gången rakade de hela magen och satte på massa kladdig kräm och körde någon grej över magen. Superäckligt, jag känner mig fortfarande kladdig fast de duschade mig. Ultraljud hette tydligen det där, helt värdelöst eftersom de inte hittade några som helst fel. Ja, eller så ska man kanske vara glad att de inte hittade nåt i och för sig.
Spana in magen, lite hår lämnade de runt mina ädlare delar – det tackar vi särskilt för!

Mina röda och vita blodkroppar var bra. Nu har jag tagit en hel massa prover som de väntar på svar ifrån. Prov på sköldkörteln, B12, kortisol och bukspottkörteln är tagna. Den starkaste teorin är dock fortfarande att jag har magkatarr. Ni vet det är ju stressigt såhär i juletider, det är mycket som ska hinnas med.

Så äntligen i måndags kväll tog Fru Veterinär sitt förnuft till fånga och släppte hem mig. När jag kom ut i väntrummet var båda mattarna där. Jag tror faktiskt att de har suttit och väntat där i tre dagar, i alla fall vill jag tro det. Blev jätteglad och lovade att aldrig mer gå ifrån dem.
Vi åkte hem 15 000 kr fattigare och med ett specialfoder, i/d från Hills, i bagaget. Dessutom fick vi köpa ut Losec till mig. Nu ska jag äta det där någon vecka så får vi se hur det tar sig.

Ska hem till Kakan i helgen och fick höra att hon köpt en varm filt som blir bra för min nakna mage att ligga på. Den är försedd med den engelska flaggan eftersom ju min ras härstammar därifrån. Dessutom är min pappa född där. Det borde nog kännas bra att ligga på den.

1 kommentarer:

ESSingarna sa...

Hej Snygging!

Inte skall man stressa till jul.Lägg dig i ett bra hörn i köket och slappa och invänta att de tvåbenta skall tappa någon av de godsaker som skall fram på julbordet. Funkar varje gång.

Be Kakan att hon lägger ut din filt framför brasan så att du kan vila dig i form medans hon läser en bra bok för dig.

Krya på dig
önskar ESSingarna

PS Vår köksvila har till dags datum renderat provsmak av den hemgjorda leverpastejen tillika korven och lussekatterna DS