tisdag 22 september 2009

Bloduppehåll ger koncentration

Senaste viltspårsträningen avlöpte alldeles lysande. Jag var superuppspelt och startade som vanligt med världens fart. Egentligen ska man ta det lugnt, men det är ju så himla spännande. Den här gången började jag så smått förstå poängen med att ta det lugnare.
Första vinkeln rusade jag igenom och villade bort mig även om jag hittade tillbaka rätt snabbt. Därefter kom jag på ett bloduppehåll, vilket gjorde att jag blev tvungen att sakta farten ordentligt och koncentrera mig. Då klarade jag de andra vinklarna och ännu ett bloduppehåll galant. Så den här gången var Kakan nöjd med mig och min insats.
Eftersom det står i anvisningarna och i viltspårsböcker att man ska lägga blod i varje steg de första 10 meterna har Kakan gjort det. I mitt fall är inte det så smart eftersom jag är så snabbstartad. I fortsättningen ska jag inte alls få så mycket blod i början och jag ska få ordentliga bloduppehåll så jag blir bättre på att ta det lugnt.

0 kommentarer: