torsdag 3 september 2009

Besök på djursjukhuset

Nu har jag varit på mitt allra första besök på Universitetsdjursjukhuset Ultuna. Träffade två supersnälla tjejer. Eva var veterinären som skulle undersöka mig. Vi fattade tycke för varandra direkt och jag kramade om henne och hennes assistent. Det är bra att göra ett gott första intryck tycker jag för då är de alltid snällare och kanske låter bli att göra illa mig tänker jag. Tror att jag lyckades charma dem riktigt bra för de sa att jag var sååååå trevlig och ställde upp och kliade rumpan åt mig. Dessutom tyckte de att jag var väldigt snygg och såg ut som Lassie-hundarna gjorde förr i tiden med mörkt på huvudet. Min kennel Fancymore kände de också till och sa att därifrån brukar det komma fina hundar.

Jag fick hoppa upp på ett högt bord som sedan åkte upp och blev ännu högre, ganske häftigt. Satt där medan de släckte ner ljuset och Eva började viska med mig och hade mysstund. Hon hoppades att jag skulle träffa en vacker flicka och få många barn sa hon. Samtidigt som vi myste och pratade lyste hon i mina ögon och tittade genom olika färgade linser. Det tog ganska lång tid men var helt okej.

Resultatet veterinär Eva kom fram till var att jag hade ögon utan anmärkning (ua). Jag hade inte CEA, inte PRA och inte heller något spår av Cataract. Det känns skönt att jag har så friska vackra ögon, de behövs ju när man ska flirta och spana på vackra flickor.

3 kommentarer:

ESSingarna sa...

Visst är Eva trevlig. Vi har också träffat henne. Vi springrar skall nämligen kolla ögonen vid flera tillfällen i livet. Hon är en riktig pärla som brukar viska om vappisar och andra mysiga saker.

Grattis till ögon ua (vilket vi också har).

Kramar från ESSingarna

Lizzieonline sa...

Skulle nästa kunna kopiera det ESSingarna skrivit ;-))) förutom snacket om vappisar då eftersom jag är kastrerad ju :((( !

Grattis till att du både ser bra ( även ut ) och är klarsynt !!!

Nosgnugg från mej och kram från min matte !

// Lizzie

//

Annica m Fancymorecollies sa...

Grattis till dina vackra ögon!
Nosisar från morfar Naglo m matte