torsdag 30 juli 2009

Välkända trakter

Mattarna och jag begav oss på en lång biltur upp till mina gamla födelsetrakter, nämligen till Sundsvall, för att gå på läger. Egentligen skulle vi ända upp till Albacken, men vi bestämde oss för att övernatta i Sundsvall natten innan lägret skulle börja. Det gick bra att åka så långt tycker jag, har alltid gillat att åka bil även om jag mest ligger och sover.Vi bodde på ett jättefint vandrarhem där jag fick sova tillsammans med mattarna. Precis så gillar jag att ha det, hela flocken i samma rum. Vi tog en liten promenad runt i omgivningarna vid vandrarhemmet och kom till en vacker utsiktsplats. Där kände jag mig hemma, det var som att lite som att komma hem till uppfödarmatte. Hon har också en ordentlig utsikt från sitt hus.


På promenaden träffade vi på den välbekante Skvadern också. Den var inte rädd för mig för jag förklarade att jag var ingen jakthund så den kunde lugnt sitta kvar.

En liten sväng på stan blev det också. Många beundrande blickar och klappar fick jag av lokalbefolkningen. Förvånansvärt många visste vad jag hette för det ropades ”Lassie” både till höger och vänster. Ja, det blir väl så att ryktet sprider sig när snygga jag är i stan. Kände mig riktigt stolt och snygg när jag gick där. Bestämde mig för att den drake som skulle matcha mig bäst var den i guld med förstaprismedaljen på.

1 kommentarer:

Maj sa...

Heej Lassie!!! Hur mår dina mattar? Jo varsågod på de fina bilderna.. du kanske vill ha dom??

Har ni sett mailet som jag skickade till er??