tisdag 28 oktober 2008

Tandlossning

Jag har just fått en försmak av hur det kan vara att bli riktigt rejält gammal. Känner mig nämligen som en trasig gammal herre nu när tänderna rasar ur munnen och platserna där de suttit gapar tomma. Hårda godisar är inte längre att tänka på utan här sörplas maximalt uppblötta kulor.

Precis när jag satt och tänkte att värre kan det väl knappast bli så satte mattarna in mig i bilen och åkte till Herr Veterinär för att DRA UT ännu en tand! Ibland är de bra tokiga mina mattar. Men som tur var kikade Herr Veterinär på tanden och sa att de skulle låta den ramla ut av sig själv för han ville inte skrämma mig med alla instrument. Inte för att jag var rädd men det kändes inte så kul om jag kulle ha alla hans mojänger rotandes i min mun så jag lät faktiskt just den tanden de ville ha bort falla ut dagen efter.

Håll tassarna för att den här fasen i mitt liv går över snabbt, jag håller nämligen på att falla ur totalt.

4 av dessa tänder tappade jag i helgen!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tassade in här och ser att du har det jobbigt med tänderna. Nu är det läge att skaffa sig sjukdomsvinst. Meddela dina mattar att du inte kan äta hårda pilledriller utan att du vill ha köttbullar och leverpastej. Vi hoppas att du har mer tur i det avseendet än vi hade för vår matte bara skrattade åt oss när vi försökte.
kramizar från ESSingarna Almi och Erk