tisdag 21 oktober 2008

Firad nedkomst

Mattarna har varit smått hysteriska av oro och förbjudit mig att rejsa och leva ut min ungdomliga sprudlande energi. Orsaken har varit att jag strax innan utställningen sög upp en av min två kulor från påsen och sen dess har gått runt med en påse där en kula rullat runt i sin ensamhet. Mattarna såg för sig hur jag förvandlades från en stigande stjärna till en alldaglig gårdshund som ingen annan än de ville se åt. Efter att ha hållit dem på halster i ett par veckor bestämde jag mig i helgen för att klämma ner kula nummer två igen. De blev som beräknat alldeles till sig när de kände att kulpåsen var full igen. Det resulterade i ett stort köttbulleberg till mig. Så nu är det bara att fortsätta svänga sina lurviga i vänstervarvet!
Om jag inte bestämmer mig för att suga upp den en gång till förstås… det där med köttbulleberg var ju inte så dumt…

Smart kille med full kulpåse.



0 kommentarer: