lördag 14 augusti 2010

Spännande läsning

I dag var vi på en utflykt till Åkers Styckebruk för lite speciell shopping. Vi tog lite sightseeing till Berga Säteri där matte varit på besök hos Lars och Elsa von Stockenström för ca 50 år sedan bl.a. för att titta på deras fullblodsavel.

Den enda hästen som vi såg den här gången var denna snygging som stod ensam och ropade i en hage. Kanske hittar man dennes släktingar i den fina Hästkatalogen, där kan man hitta några av von Stockenströms uppfödningar.


På vandrarhemmet Skäggestad träffade vi Ewa som sålde till oss en massa Collieblad och Colliehandböcker ända från 1980-talet fram tills idag. Mattarna fick en massa superbra muskelbyggartips som de ska använda sig av på mig, det kan jag behöva med mina spinklår. Jag fick också träffa hennes coola schäfer och hans syrra.
Här är jag framför vandrarhemmet.


När vi kom hem kastade vi oss alla över tidningshögen. Så himla intressant läsning. Hittade vad jag tror kan vara uppfödarmattes allra första annons från 1984.



Ärligt talat orkade jag inte läsa speciellt länge för det hade varit en ansträngande dag i solen. Dessutom kom en tjej och köpte mitt gamla orange tält på kvällen. Efter det intog jag min favoritplats hos Kakan.

0 kommentarer: