söndag 22 augusti 2010

SKK Norrköping och familjebesök i Linköping

Idag har det varit en lååååång dag. Startade hemifrån Kakan och drog iväg på SKK-utställning i Norrköping. Där var det Kakan som fick visa mig denna gång. Det gick inte direkt lysande. Jag fick en slät etta i öppen klass. Sedan kom jag tvåa i konkurrensen. Killen som vann över mig var samma kille som vann i Finspång när jag var där. Han (Wisilo Thimotej) slutade som bästa hane med cert och till slut BIM.


Invigde mitt nya fina rosa tält från Eukanuba idag. Här ligger jag inne och kikar ut genom myggnätet. Tyvärr lyckades det komma in massor av irriterande getingar hela tiden. Matte dödade minst tio.



Stannade kvar för att spana in brudarna, då speciellt min favorit Ida, men hon kom inte tyvärr. Det fanns dock en hel del andra snygga tjejer att spana på. Såhär placerade de sig i Bästa tik: Seamist crystallice f091003, Carnoustie’s silvermors gåva, Seamist spiced ice helsyster till ettan och båda juniorer, Steadwyn showstar, Hammarhöjdens paganize passion, Skyelice a jade vine lei. Alla dagens tikar som fick ettor fick även CK:n.


Här har ni BIR och BIM som blev juniortiken Seamist crystallice respektive Wisilo Thimotej.


När allt var klart i ringarna åkte vi vidare ner till Linköping och hälsade på Kakans bror och barnen. Där bor också min favoritboll, melonbollen. Jag fick mig några ordentliga matcher eftersom jag hade massor av människor som kunde spela med mig. Härligt att få sträcka ut och rusa ordentligt efter den ibland ganska sega utställningsförmiddagen. Sedan var det bara till att packa in sig i bilen igen och åka de 35 milen hem.

0 kommentarer: