lördag 1 augusti 2009

Andra lägerdagen med Sök och Race

I dag var det dags för oss att köra Sök med Lena Unger som tävlar med sina Riesen i just Sök. Denna dag hade det bestämt sig för att regna precis hela tiden men mattarna var välutrustade med regnkläder och kepsar så det var ingen större fara. Värst var det väl för de stackars ”figgarna” som skulle ligga och trycka ute i den blöta mossan. Men figgarna klagade inte utan prasslade snällt iväg och la sig och hoppade upp och lekte och var glada när vi hittade dem. Vi samlades 8.30 och körde till lunch klockan 12. Efter lunch körde vi vidare med Sök från klockan 13 till 16.30. Jag tyckte att det här var superkul och lät mig inte störas utan sprang ut och hittade figgarna hur lätt som helst. En gång fick Kakan ligga och trycka där ute för att jag skulle hitta henne. Det är lite svårt att få mig att leka med saker, jag är inte så himla intresserad av det därför skulle vi prova med Kakan som figge. Det gick bra för hon tog en pinne och det älskar jag att leka med, det kallar jag belöning. Ända sedan jag var liten valp har jag uppmuntrats när jag hittat pinnar som jag burit omkring på så pinnar har ett speciellt värde för mig. Här ser ni Sol som får smaka pannkaka av Lena så att hon ska veta att något gott väntar henne när hon hittar Lena.




Här är en film på mig när matte skickar ut mig på ett Sök efter vår tränare Anita Braxenholm. Visst går det bra för mig?!


Efter middagen packade vi alla in oss i våra bilar och drog i väg till Campingplatsen. Några gick dit också för de hade sina bilar och husvagnar där redan. Om man väljer att gå dit får man gå över en vippande hängbro. Jag och mattarna testade hängbron, det gick bra förutom att matte blev lite skraj märkte jag.


Här fanns en stor fotbollsplan som vi använde till att hålla ett Collierace på. Det var mitt första race och jag hade startnummer 26. Kakan och jag gick runt och värmde upp och spanade in konkurrenterna när de sprang sina race. Här ser ni några av de startande som lyssnar till när reglerna gås igenom. Närmast kameran ser ni mig och matte, sedan är det min andra tjej Tova med matte Maj och längre bort är Zelma med sin matte Christina som har röd tröja.



Kakan sprang iväg långt före mig och jag blev fasthållen bra länge innan jag fick springa efter. Jag satsade stenhårt, nästan så jag fick blodsmak i munnen på slutet. När jag nästan var framme kom två lösa tjejer och sprang mot mig och Kakan. De tyckte att Kakan var så spännande för sprang och ropade och viftade med en pinne. Jag blev lite förvirrad men vi kom i mål ordentligt i alla fall. Ingen höjdartid för mig dock men jag är nöjd ändå. Ska försöka träna på att inte lyftan bakdelen så högt nästa gång, mer ligga slimmad längs marken när jag springer tror jag.


Här står Sol och husse Dag och lägger upp taktiken för loppet och drömmer om den fina statyn som går till vinnaren av Collieracet. Vi fick ge oss till tåls till grillningen för att få reda på resultatet. Vinnaren blev Anita Wihk med sin Fachings Black Pontiac. Snyggt jobbat!


Väl tillbaka på lägerområdet igen så packade folk in sig i Grillkåtan där det eldades och var varmt och gott. Det grillades och såldes dricka och snacks.


Vinnaren presenterades och vi köpte lotter och vann fina priser. Här inspekterar jag prisbordet. Ville helst vinna den lilla fina asken med hundgodis. Det gjorde jag inte, den gick nog till någon bättre behövande. Jag lyckades däremot charma till mig både korvbitar och hamburgerbitar av folk. Alla andra hundarna hade gått och lagt sig så jag var den enda som lyckats tjata till mig att få vara med på festen. Eller så var det så att de andra inte orkade, jag har ju fortfarande ungdomens outtröttlighet i mig.


Ulrika från Rowan Heights hade gjort superfina saker och målat bilder av den vackraste rasen på dem.


Med gott självförtroende gick jag till sängs och drömde om mina fantastiska insatser under dagens Sökövningar.

0 kommentarer: