måndag 17 november 2008

Inget besök

I helgen kom inte matte Kakan och besökte mig för hon hade julkort-skapar-helg med girlsen. Jag brukar alltid kräva bildbevis på vad hon har åstadkommit för att vara säker på att hon verkligen jobbar, för annars ska hon vara hos mig tycker jag. Men den här gången ser det ut som om hon gjort en del faktiskt.

Här är det några olika julkort med colliehundar på. Det vita kortet fick hundben i guld i stället för collihundar, och ”God Jul” stämplat inuti eftersom det var dubbelt. Ja, det måste väl vara dubbelt eftersom det saknar en snygg collie, det måste ju vägas upp på nåt sätt tycker jag.

Lite grattiskort hann hon tydligen med också. Gillar de där tassavtrycken som är stämplade på baksidan med guldfärg. Och alla guldben ser också coola ut. Ett sånt skulle jag ha velat ha efter att jag ställde ut. Jag hade kunnat få ett lila kort för mitt HP och ett rosa för mitt BIR och ett rött för att jag fick en etta hi hi hi. Men jag hoppas att jag får ett när jag snart fyller 6 månader istället som ett vanligt grattiskort liksom. Senaste utställningen har jag inte orkat blogga om för det gick inte alls så bra som förra gången, jag får se om jag skriver om den längre fram när jag fått lite distans till besvikelsen. Men okej, kan avslöja att jag fick en slät etta och hamnade på tredje plats i konkurrensen. Bistert när man är van att bli BIR.

Snövit fick tydligen vara med på pysseldagen denna gång också. Men hon fick duscha innan hon fick ligga i värdinnans soffa för det var ju ett förfärligt kladdigt väder. Kanske kan jag tjata till mig att få vara med på en pysseldag snart.
Ett sista kort med ett ESS slank tydligen med också. Om jag inte minns fel så fyller ESSingarna Almi och Erks matte år nu i veckan.
Eftersom Kakan inte behagade dyka upp så fick jag hitta på egna aktiviteter med matte. Både i torsdags och i lördags var vi på de två första lektionerna i min valpkurs.
Och i går när vi gick i skogen sprang jag iväg och hälsade på två jägare som berättade att de sett BJÖRN på stigen två kilometer bort ungefär. Varg och rådjur och älg och en hel massa vildsvin finns det i min skog också. Skogen är mitt absoluta favoritnöje så det är synd om inte matte törs gå dit med mig mer nu när det går omkring orangemössade tvåbenta med bössor i högsta hugg.

0 kommentarer: