söndag 6 februari 2011

Mina sheltieflickvänner

Kakan har ensam dragit iväg och hälsat på mina sheltieflickvänner. Senast jag var där gick vi en massa viltspår tillsammans. Då fanns det en liten valptjej där som fick plats i en liten degbunke, se bilder från mitt tidigare besök. Den tjejen heter nu Lycka och bor kvar på kenneln eftersom ser så lovande ut. Såhär stor är hon nu.


Lycka var en riktig liten tuffing, hon älskade att jaga och kampa med sin lilla mjukismus. Hon kan få jaga mig också om jag bra lyckas ta mig dit igen.


Här är Lyckas fina mamma Sally. Hon hade väl inte riktigt fått tillbaka sin päls ännu men snygg är hon. Kakans favorit för att hon är så otroligt framåt och arbetsvillig, en hund med mycket driv.


Fina Bella gick omkring och såg bestämd ut med svällande mage. Om ett par veckor kommer det en hel hög bebisar har hon låtit meddela. Följ utvecklingen här hos Sagalyckans kennel.



Vira fick träffa ridgebacken Hazzla som också var med vid besöket. Hazzla gjorde sitt bästa för att muntra upp Vira som kände sig lite nedstämd eftersom husse var borta på jobb. Skulle nog kunna tänka mig att ta mig en lekomgång med unga fröken Hazzla.


Efter en inte alltför ansträngande promenad tyckte alla mattar att de måste unna sig lite gott fika. J hade bullat upp med tjusiga hembakta småkakor och helt hemgjorda riktiga semlor. Mums!

0 kommentarer: