onsdag 15 september 2010

SCK-utställning på OTBK med MAMMA

Collieklubbens sista utställning för i år hölls i helgen på min hemmaklubb OTBK. Mattarna och jag hastade dit till kl.9 men det visade sig att det inte började förrän 11. Vi sysselsatte oss med att titta på en stor agilitytävling på stora planen.


Tävlade gjorde min halvmorbror ”Mister” alltså min morfar och hans pappa är ingen mindre än ”Naglo” (Fancymore Double-O-Seven). Han hoppade massor av hinder, sprang i tunnlar och hoppade igenom runda ringar, medan det var fullt med folk och hundar och tält runt hela banan. Vilken kille.



När utställningen började bänkade vi oss vid ringside. Min uppfödarmatte Meta var en av ringsekreterarna och efter det skulle hon exteriörbeskriva. Såg när min halvbror ”Ferry” (Fancymore Ain’t Nobody’s Business) blev tvåa med HP efter Misters halvbror ”Mac” (samma mamma).

En av höjdpunkterna var när jag fick återse världens bästa mamma ”Sol” (Fancymore Sparkling Sunshine).

Herr Domare förstod sig inte på mammas skönhet idag för hon kom bara fyra.

Dagens snyggaste var den unga puddingen ”Brummelisa” (Seabound’s Love Love Love). Här är en bild på Brummelisa från utställningen på OTBK. Herr Domare sa att hon hade varit den perfekta collien om hon hade varit en centimeter högre. Inte illa. Den näst snyggaste var för dagen killen ”Simon” (Steadwyn Showmanship) som blev SE UCH och N UCH idag.
Efter en så lång och händelserik dag full av vackra flickor och vackraste mamma så var det enda jag kunde göra att kasta mig ner i korgen och somna som en stock.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vad roligt att ni lyckades få ett par foton på Mister när han tävlade agility, jättekul. Ingen av oss i Cool Lines gänget var ju med kamera på agilityplan. Hoppas jag kan få använda någon bild på min hemsida.

Hälsningar med nospussar till Lassie från släktingvovvar och andra vovvar och andra människor.
Ann