söndag 25 april 2010

Bekant med nya djurarter

Nu verkar det väl ändå som om det är riktig vår i luften. Har fått börja springa på golfbanan igen, så häääärligt att sträcka ut. Ingen jobbig snö att pulsa i så man kommer upp i ofantliga hastigheter nu.


Ibland förstår jag inte de tvåbenta. Efter att ha gått och tjatat om att de längtar efter gräsmattorna så lägger de ut jättestora vita plasttyger över gräsmattorna så det ska likna snö. Fattar noll. Någon sa nåt om att skydda greenen så de skulle bli ännu grönare. Men jag vet inte jag, skumt såg det ut i alla fall.

En tidig morgon hade jag och matte ett nära möte med en Lokatt. Den låg nära vägen där vi gick och när vi gick förbi satte den sig upp. Som tur var fick jag inte korn på den utan matte distraherade mig och skyndade sig hem. Vi hämtade Kakan och körde tillbaka med bilden och kameran i högsta hugg. Men då hade kissen hoppat in bakom buskarna och gömt sig, taskigt. Dessutom har ju inte Kakan fått ändan ur och skaffat någon riktig kamera så det här var det enda bildbeviset vi fick. Nu är mattarna lite skraja för att släppa mig lös på golfbanan eftersom det var där kissen satt. De hade fått höra massa historier om hur hundar jagat Lokatter och blivit dödade av kissarna. Jag är ju själv inte heller säker på att jag skulle kunna hålla mig ifrån att jaga kissen.


Ett annat djur som kändes mycket tryggare att träffa var mattes vita nallebjörn. Han var superkul att leka med. Vi rejsade som tokiga hemma på tomten.




0 kommentarer: