torsdag 8 januari 2009

Julen = mat, vila, paket, promenad

Så har man genomlevt sin allra första jul. Det verkar vara en tid då de tvåbenta träffar sina släktingar och ägnar sig åt att äta, vila, äta, äta, promenera, vila, äta, dela ut presenter, äta, äta, vila och slutligen äta. Julen gjorde ett bra intryck på mig, jag är generellt positiv till alla delarna – mat, vila, promenad och paket. Kylskåpen var fulla med kött av olika slag som även jag fick min beskärda del av. Presenter fick jag många, både goda och roliga. Den snyggaste presenten fick matte. Det var ett solskydd till bilen med bild på snygga mig.


Den konstigaste presenten fick lilla E. Det var en skällig, gnällig rackare som fick namnet Axel.


Fick lära mig att hålla mig väl med alla rödklädda, det var nämligen från dem presenterna kom.



Julpromenaderna var härliga. Det var långlina som gällde så jag kunde springa i kapp med barnen.

Julen är också en tid för vila. Detta tog jag fasta på varhelst jag befann mig.

0 kommentarer: